یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
کد خبر: 1174548
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
معوقات کارگران

حوزه/ امام جمعه شهرستان سی‌سخت با انتقاد از عدم پرداخت معوقات نیروهای شهرداری سی‌سخت خواستار پاسخگویی مسئولین مربوطه شد.

حجت الاسلام سید مصطفی واهبی‌زاده امام جمعه شهرستان سی‌سخت، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در استان، پیرامون معضل معوقات بیش از ده ماهه نیروهای شهرداری سی‌سخت گفت: متاسفانه در چند سال گذشته موضوع پرداختی‌های کارکنان شهرداری به‌گونه‌ای که بایسته در هر ماه بود رقم نخورد و اکنون نیروهایی در شهرداری سی‌سخت خدمت می‌کنند که ۱۰ ماه و ۱۳ ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

وی بیان داشت: معضل عدم پرداخت حقوق و ماهیانه نیروهای شهرداری سی‌سخت به یک مساله تبدیل شده و در آستانه یک بحران است.

حجت الاسلام واهبی‌زاده اظهار داشت: ما آن مقداری که توانایی داریم در جایگاه امامت جمعه نسبت به مسئولان امر در سطح شهرستان رایزنی کردیم تا راهی پیدا کنند و حقوق و معوقات نیروهای شهرداری را پرداخت کنند. با این حال موفق نشدیم و این امر میسر نشد.

امام جمعه شهرستان سی‌سخت افزود: یک بار مجبور شدیم این مسأله را در خطبه‌های نماز جمعه بیان کنیم و ابراز کردیم که دوستان استان تصمیم‌گیری کنند. استان کهگیلویه و بویراحمد بهره‌برداری نفت و گاز دارد و پول نفت و گاز در استان ما وجود دارد و هر چه هم مصوب کنند نقد است و تخصیص می‌خورد.

وی اضافه کرد: ما اعلام نمودیم وقتی در سطح شهرستان مسئولان ناتوان هستند، استاندار و شورای تأمین استان مصوبه‌ای بگیرند و نسبت به پول نفت و گاز از دارایی‌ها و تملکات یا از منابع دیگر مطالبات این کارگران را پرداخت کنند. رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی در دو سفری که به استان کهگیلویه و بویراحمد داشتند پول‌های خوبی به استان تخصیص دادند که با یک تدبیر می‌توان این مساله را حل کرد.

حجت الاسلام واهبی‌زاده دیون شهرداری سی‌سخت را مورد توجه قرار داد و گفت: شهرداری سی‌سخت با برخی ارگان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهایی کار کرد که ارگان‌ها و دستگاه‌ها پول شهرداری را پرداخت نکردند. این دیون خیلی زیاد است که شهرداری از آن‌ها طلب دارد و متاسفانه زیر بار نمی‌روند که دیون خود را نسبت به شهرداری صاف کرده و بدهی خود را برگردانند.

وی تصریح کرد: در بحث حقوق نیروهای شهرداری سی‌سخت دو نکته داریم: یک نکته این است که مسئولان از نفت و گازی که در سطح استان داریم، مدیریت کنند و یا از منابع دیگر مسیری تامین کنند و حقوق کارگران شهرداری را واریز کنند. یا اینکه ارگان‌ها، ادارات و دستگاه‌ها دیونی که به شهرداری دارند، پرداخت کنند تا بلکه از این مسیر مقداری از این آلامی که بر نیروهای شهرداری و خانواده‌های آنان است کاسته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha